W Tobie moja siła i męstwo

Zadanie na pedagogikę sukcesu – kogo uważasz za człowieka sukcesu? Uzasadnij swoją wypowiedź. Nie powiem – wybór był dla mnie prosty i oczywisty jak budowa cepa. Wybrałam Jezusa. Uwaga – na chwilę odchodzimy od Jezusowego Bóstwa, przecież równocześnie był także człowiekiem. Pamiętajmy, że Jezus jest postacią historyczną (odsyłam do kronik Pliniusza Młodszego lub Tacyta), więc argument: „A skąd masz pewność, że taki ktoś w ogóle istniał?” jest logicznym inwalidą.

A oto kilka argumentów:

  • żył 2000 lat temu, a i tak zajmuje niezmiennie pierwsze miejsce w rankingu „Najbardziej kontrowersyjna postać”
  • mimo, że minęło 2000 lat, jego nauce wierzy 2,2 mld ludzi na całym świecie
  • napisano o nim 27 ksiąg (Nowy Testament), które przetłumaczono na każdy język świata. Ów kanon jest najczęstszą czytaną i kupowaną księgą na świecie
  • nakręcono o nim mnóstwo filmów i seriali (np. „Pasja”, „Biblia”)
  • jest obecny w sztuce – np. w malarstwie, graficie, rysunku, muzyce
  • ustanowił takie prawa, które trwają do dziś – zarówno w świecie wierzących jak i niewierzących, np. okazanie miłosierdzia
  • każda wielka religia świata odwołuje się do jego postaci – hinduizm: Jezus jako guru, mędrca, filozof, źródło mądrości; buddyzm – Dalajlama uważa Jezusa za bodhisattawę (istota która przez systematyczne ćwiczenie wyzwalających działań dąży do stanu buddy, kierując się altruistyczną motywacją przynoszenia pożytku innym.), islam Jezus jako prorok.
  • …i mój ulubiony argument – nie ważne, czyś wierzący czy nie, co roku obchodzisz Jego urodziny 😀 Tak, zgadza się, 25 grudnia obchodzimy Boże Narodzenie, a może ta nazwa wydaje się nam tak oklepana, że nawet nie zauważamy jej sensu. Świętujemy narodziny Boga, po prostu.

Powróćmy zatem do Jego Bóstwa – nie wydaje mi się, żeby którykolwiek człowiek miał taką światową „przebitkę” – dla mnie wniosek jest jasny – On po prostu  M U S I   B Y Ć   B O G I E M.

Jasne, nie musi być dla wszystkich. Ale nie zaprzeczycie, że nawet jako tylko istota ludzka ma całkiem niezłe osiągnięcia!

